• kontakt@spacegallery.com.pl

ul. Strzegomska 46, Wrocław

802 564 458

Zmiany na rynku turystycznym – wakacje spersonalizowane

Zmiany na rynku turystycznym – wakacje spersonalizowane

Polacy dopiero w latach 90. XX wieku poznali urok beztroskich zagranicznych wakacji. Od tego czasu gwałtownie rozwijała się masowa turystyka, a rodacy coraz częściej wybierali południe Europy lub inne popularne kurorty, jak na przykład Egipt. Z roku na rok coraz więcej osób pozwala sobie na urlop poza Polską i jest to obecnie nieco ponad 6 milionów turystów rocznie.

Najpopularniejsze kurorty wciąż oblegane
Klienci biur podróży w dalszym ciągu najchętniej wybierają wakacje w europejskich kurortach. Członkostwo Polski w Unii Europejskiej znacznie ułatwiło przemieszczanie się po starym kontynencie i wiele osób chętnie korzysta z braku paszportów oraz ułatwionych procedur. Znane i lubiane kurorty w Grecji, Hiszpanii i Chorwacji można odwiedzić także, wybierając oferty last minute, oszczędzając w ten sposób znaczne sumy. Tego rodzaju wyjazdy zawsze wiążą się jednak z zatłoczonymi plażami i hotelami, a chęć skorzystania z atrakcyjnych promocji sprawia, że turyści wybierają miejsca o przeciętnym standardzie, który może rozczarować. Rozczarowanie zamkniętymi oazami turystycznymi, w których nie mamy kontaktu z miejscową kulturą, oraz masowym charakterem proponowanych atrakcji sprawia, że osoby o zasobniejszym portfelu szukają konkurencyjnych ofert.

Wakacje na specjalne zamówienie
Osoby zawodowo zajmujące się turystyką coraz częściej dostrzegają zapotrzebowanie na wakacje bardziej kameralne i spersonalizowane. Zamożni turyści oczekują czegoś więcej niż oferta popularnych hoteli – nawet jeśli ich standard jest wysoki. O wiele bardziej cenią spokój, niewielką grupę i atrakcje dostosowane do zainteresowań. W planach może znaleźć się przelot nad sawanną, wyprawa do dżungli, połów kalmarów czy wejście na wskazany górski szczyt. Tak przygotowane wakacje stają się często dla uczestników wyprawą życia.
Małe biura podroży przygotowujące wyjątkową ofertę mają nieporównywalnie mniej klientów niż wielkie sieciówki, ale za to sprzedają towar luksusowy. Podróż kosztuje zwykle kilkadziesiąt tysięcy złotych, ale cena zależy od szeregu czynników. Część klientów decyduje się na już zaplanowaną wycieczkę z katalogu, inni oczekują spełnienia indywidualnych pomysłów. Zarówno dla turystów, jak i właścicieli elitarnych biur podróży najważniejsze jest unikanie masowości, wybór nieoczywistych kierunków podróży oraz przeżycie niezapomnianej przygody.

Udostępnij:

Zobacz